Bieżący numer
Archiwum
Filmy
Artykuły w druku
O czasopiśmie
Suplementy
Rada naukowa
Recenzenci
Bazy indeksacyjne
Prenumerata
Kontakt
Zasady publikacji prac
Opłaty publikacyjne
Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
|
6/2004
vol. 106 streszczenie artykułu:
Artykuł redakcyjny
Artykuł redakcyjny Ocena prawna kontaktów na linii lekarz–firma
Rafał Zimmermann
,
Marcin Romanowski
,
Piotr Malach
Data publikacji online: 2004/12/21
Pełna treść artykułu
Pobierz cytowanie
ENW EndNote
BIB JabRef, Mendeley
RIS Papers, Reference Manager, RefWorks, Zotero
AMA
APA
Chicago
Harvard
MLA
Vancouver
I. Wstęp
Ostatnia dekada przyniosła olbrzymi rozwój aktywności marketingowej firm farmaceutycznych. Przyczyna jest dość prozaiczna – chęć zwiększenia sprzedaży dystrybuowanych lub produkowanych leków i maksymalizacji zysku. Od 2002 roku ramy dla tej aktywności wyznaczają przepisy ustawy z 6 września 2001r. Prawo farmaceutyczne. Wskazać trzeba, iż zasady tam przewidziane są niebywale restrykcyjne. Restrykcje te ustanowiono w interesie pacjentów oraz lekarzy, warto zatem przybliżyć Czytelnikom zasady, zgodnie z którymi powinno się odbywać promowanie leków. |
|