eISSN: 2354-0265
ISSN: 2353-6942
Health Problems of Civilization Physical activity: diseases and issues recognized by the WHO
Bieżący numer Archiwum Online first O czasopiśmie Rada naukowa Recenzenci Bazy indeksacyjne Prenumerata Kontakt Zasady publikacji prac Opłaty publikacyjne Standardy etyczne i procedury
Panel Redakcyjny
Zgłaszanie i recenzowanie prac online
Poleć ten artykuł:
Udostępnij:
streszczenie artykułu:
Artykuł oryginalny

SATYSFAKCJA STUDENTÓW Z ZAJĘĆ ODBYWANYCH W CENTRUM SYMULACJI MEDYCZNYCH

Edyta Dziewięcka
1
,
Anna Wilczkowska
2
,
Tomasz Orczykowski
3
,
Michał Motyl
4
,
Halina Król
5
,
Roman Starz
6
,
Jarosław Piotr Chmielewski
7, 8

  1. Independent Public Health Care Institution of the Ministry of Internal Affairs and Administration, Kielce, Poland
  2. Professor Edward Lipinski Academy of Applied Sciences, Kielce, Poland
  3. Study of Practical Training, Radom Academy of Economics, Radom, Poland
  4. Medical University of Lodz, Poland
  5. Collegium Medicum, Jan Kochanowski University, Kielce, Poland
  6. Faculty of Humanities, Jan Kochanowski University, Kielce, Poland
  7. Office of the Patient Ombudsman, Warsaw, Poland
  8. Department of Public Health, International European University, Kyiv, Ukraine
Health Prob Civil.
Data publikacji online: 2024/08/06
Pełna treść artykułu Pobierz cytowanie
 
Metryki PlumX:
Wprowadzenie
Symulacja medyczna to ważna metoda edukacyjna w pielęgniarstwie przez doświadczenie praktyczne w warunkach kontrolowanych. Celem pracy było ustalenie poziomu satysfakcji studentów pielęgniarstwa z zajęć odbywanych w Centrum Symulacji Medycznych.

Materiał i metody
W badaniu wzięło udział 137 studentów studiów licencjackich kierunku pielęgniarstwo z 2 uczelni wyższych funkcjonujących na terenie Kielc. Narzędziem badawczym był kwestionariusz własnego autorstwa składający się z 33 pytań zamkniętych.

Wyniki
Studenci w większości (97,08%) byli zdania, że odgrywany scenariusz był jak najbardziej realny i zaistniała sytuacja może mieć miejsce w ich przyszłej pracy zawodowej. Bardzo wysoko oceniono prebriefing, przyznając mu najwyższą notę (76,64%). Równie wysoko został oceniony debriefing, zdecydowana większość (78,10%) przyznała mu najwyższą ocenę. Zajęcia zdaniem większości badanych spełniły ich oczekiwania w stopniu bardzo dobrym (56,20%) i dobrym (35,77%).

Wnioski
Studenci bardzo wysoko ocenili zajęcia w Centrum Symulacji Medycznych uznając je za przydatne w przyszłej pracy. Zarówno prebriefing jak i debriefing prowadzone były bardzo dobrze, a globalna ocena zajęć była istotna statystycznie w zależności od wieku, roku studiów i typu uczelni.



Background
Medical simulation is an important educational method in nursing through practical experience in controlled conditions. The aim of this study was to determine the level of satisfaction of nursing students with the classes taken at the Medical Simulation Center.

Material and methods
The study involved 137 undergraduate nursing students from 2 universities in the Kielce area, Poland. The research tool was an own questionnaire consisting of 33 closed questions.

Results
The students were mostly (97.08%) of the opinion that the scenario played out was as real as possible and the situation that occurred could take place in their future professional work. Pre-briefing was rated very highly, with the highest score (76.64%). De-briefing was rated equally highly, with the vast majority (78.10%) giving it the highest rating. According to the majority of respondents, the classes met their expectations very well (56.20%) and well (35.77%).

Conclusions
Students rated the activities at the Medical Simulation Center very highly, considering them useful in their future professional work. Both pre-briefing and de-briefing were conducted very well and the global evaluation of the classes was statistically significant depending on age, year of study and type of university.

słowa kluczowe:

zajęcia praktyczne, studenci pielęgniarstwa, satysfakcja, proces kształcenia, edukacja


© 2024 Termedia Sp. z o.o.
Developed by Bentus.