Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

„Poradnik dobrej komunikacji” – podpowiedzi dla pracowników medycznych

Udostępnij:
Biuro Rzecznika Praw Pacjenta publikuje „Poradnik dobrej komunikacji”. 42-stronicowy dokument to podręczne kompendium wiedzy na temat komunikacji i współpracy lekarzy z pacjentami – opisane są w nim przykłady z życia, modele i wskazówki, praktyczne podpowiedzi, przemyślenia i teorie.
– W poradniku jest wszystko, co jest potrzebne, aby kontakt z chorym był efektywny i przystępny dla obu stron relacji – informuje BRPP w komunikacie o publikacji, podkreślając, że „poradnik jest skierowany przede wszystkim do pracowników podmiotów leczniczych oraz wszystkich tych, którzy chcą zdobyć wiedzę na temat komunikacji w relacji lekarz-pacjent, w szczególności:
– osób pracujących w rejestracji medycznej,
– pielęgniarek i pielęgniarek,
– ratowników i ratowniczek medycznych,
– lekarzy i lekarek,
– asystentów i asystentek, higienistów i higienistek stomatologicznych,
– tych, którzy pracują w placówkach ochrony zdrowia,
– pacjentów”.

Publikujemy dokument.



Poradnik można oglądać wyłącznie na komputerach lub ściągając go po kliknięciu w: „Poradnik Dobrej Komunikacji”.

Autorem publikacji jest Zbigniew Kowalski – jeden z pierwszych w Polsce nauczycieli akademickich nauczających studentów wydziału lekarskiego metod porozumiewania się z pacjentami.


 
© 2024 Termedia Sp. z o.o. All rights reserved.
Developed by Bentus.