Sławomir Kamiński/Agencja Gazeta
Ile kosztował Szpital Narodowy?
Tagi: | Michał Szczerba, Dariusz Joński |
Koszt funkcjonowania szpitala tymczasowego na Stadionie Narodowym od listopada 2020 roku do kwietnia 2021 roku wyniósł 107 milionów złotych – wynika z dokumentów z kontroli posłów Koalicji Obywatelskiej.
Formalnie placówka podlegała Centralnemu Szpitalowi Klinicznemu MSWiA w Warszawie, w którym posłowie Koalicji Obywatelskiej Michał Szczerba i Dariusz Joński przeprowadzili kontrolę na podstawie ustawy o wykonywaniu mandatu posła. Politycy zapytali – o czym poinformował TVN24 – między innymi o całkowity koszt szpitala na Stadionie Narodowym i poniesione przez szpital MSWiA wydatki w poszczególnych miesiącach.
Z odpowiedzi wynika, że koszty wyniosły:
– w listopadzie 2020 r. – 5 853 324 zł,
– w grudniu 2020 r. – 11 725 672 zł,
– w styczniu 2021 r. – 11 822 537 zł,
– w lutym 2021 r. – 10 055 347 zł,
– w marcu 2021 r. – 15 919 397 zł,
– w kwietniu 2021 r. – 22 692 383 zł.
W sumie 78 068 660 zł.
Szczerba i Joński zapytali także kancelarię premiera, jaki był koszt dostosowania Stadionu Narodowego do potrzeb szpitala tymczasowego, czyli ile pieniędzy przekazano na ten cel ze Skarbu Państwa spółce PL.2012+, która jest właścicielem stadionu.
Poinformowano, że ta kwota wyniosła 29 036 636,77 zł brutto, wyjaśniając przy tym, że „środki zostały przekazane na podstawie umowy zawartej w związku z poleceniem premiera Mateusza Morawieckiego skierowanym do spółki PL.2012+, obejmującym realizację działań polegających na udostępnieniu i przystosowaniu terenu PGE Narodowego, w tym obiektu i pomieszczeń, dla szpitala tymczasowego o pojemności od 500 do 1200 łóżek oraz dla 12 punktów szczepień przeciw COVID-19”.
– Po dodaniu kwoty za dostosowanie stadionu do potrzeb szpitala do kosztów funkcjonowania tej placówki od listopada 2020 do kwietnia 2021 r. wychodzi łącznie 107 105 296 zł – wyliczył TVN24.
Szpital przyjął łącznie przez sześć miesięcy 1843 pacjentów.
Przeczytaj także: „Pusto i drogo”.
Z odpowiedzi wynika, że koszty wyniosły:
– w listopadzie 2020 r. – 5 853 324 zł,
– w grudniu 2020 r. – 11 725 672 zł,
– w styczniu 2021 r. – 11 822 537 zł,
– w lutym 2021 r. – 10 055 347 zł,
– w marcu 2021 r. – 15 919 397 zł,
– w kwietniu 2021 r. – 22 692 383 zł.
W sumie 78 068 660 zł.
Szczerba i Joński zapytali także kancelarię premiera, jaki był koszt dostosowania Stadionu Narodowego do potrzeb szpitala tymczasowego, czyli ile pieniędzy przekazano na ten cel ze Skarbu Państwa spółce PL.2012+, która jest właścicielem stadionu.
Poinformowano, że ta kwota wyniosła 29 036 636,77 zł brutto, wyjaśniając przy tym, że „środki zostały przekazane na podstawie umowy zawartej w związku z poleceniem premiera Mateusza Morawieckiego skierowanym do spółki PL.2012+, obejmującym realizację działań polegających na udostępnieniu i przystosowaniu terenu PGE Narodowego, w tym obiektu i pomieszczeń, dla szpitala tymczasowego o pojemności od 500 do 1200 łóżek oraz dla 12 punktów szczepień przeciw COVID-19”.
– Po dodaniu kwoty za dostosowanie stadionu do potrzeb szpitala do kosztów funkcjonowania tej placówki od listopada 2020 do kwietnia 2021 r. wychodzi łącznie 107 105 296 zł – wyliczył TVN24.
Szpital przyjął łącznie przez sześć miesięcy 1843 pacjentów.
Przeczytaj także: „Pusto i drogo”.